Projekt: Teadlikkuse tõstmine kullakaevandamise tervise- ja keskkonnamõjudest.
GLEN programmi Eestis vahendab Arengukoostöö Ümarlaud ja rahastab Välisministeerium.
(English below)
I am writing this blog also in English in the hope of the information also reaching to readers who do not speak Estonian. I am apologizing in advance for grammar mistakes or incorrect use of some words.
Branding and marketing are widely used in developed countries to make sure, when consumers think about the brand they also think about the country of origin. We know where these goods are produced, acknowledge producers´ hard work and appreciate the luxury of today´s globalized world, where we can consume Apple products from USA, German cars or Swiss watches locally in our home countries.
GLEN programmi Eestis vahendab Arengukoostöö Ümarlaud ja rahastab Välisministeerium.
(English below)
Tänapäeva globaliseerunud
maailmas on tootmine ja tarbimine jagunenud maailma erinevate paikade vahel.
Tooraine, tooted ja pärast tarbimist tekkiv prügi liiguvad riigist riiki. Seda
ettevõtete tegevuse optimeerimise ja tarbijate tarbimisvajaduste täitmise
eesmärgil.
Arenenud riikides on
brändimine ja turundus laialt kasutusel, et kindlustada tarbijate teadlikkus
toodete päritolu kohta. Tootele mõeldes
mõtleb tarbija ka brändile ning selle päritolumaale. Me tunneme neid tooteid
hästi, hindame rasket tööd, mis tootjad on teinud ning oleme tänulikud
tänapäeva globaalse maailma luksuse eest, kus saame tarbida innovaatilisi Apple
tooteid USAst, usaldusväärseid autosid Saksamaalt või hinnalisi Šveitsi
käekellasid koduriigist lahkumata.
On aga palju tooteid,
mille päritolu ja lugu ei ole nii teada-tuntud.
Kui tihti mõtled oma
hommikukohvi päritolule? Või riietudes sellele, kus riigis on Sinu T-särk toodetud?
Kust sai alguse sõrmuse lugu, millega Sinu abikaasa sind endale naiseks palus
ning mis nüüd Sinu sõrmes igavest õnne ja armastust sümboliseerib?
Olen 26aastane eestlane.
Mul on värske keskkonnaökonoomika ja säästva arengu magistrikraad. Pärast kooli
lõppu sain koostöös Arengukoostöö Ümarlaua ja Välisministeeriumiga imelise
võimaluse minna maailma ning näha oma silmaga kuidas meie igapäevased
harjumused ja lokaalsed tarbimisotsused mõjutavad inimeste käekäiku mujal
maailmas. Elan ja töötan 3 kuud Ghana kullakaevandamis kogukonnas. Olen
praktikant Ghana Tervise ja Arengu Liidus (Health
and Development Association of Ghana). Liidu tegevusteks on uurida
kullakaevandamise keskkonna- ja tervisemõjusid ning organiseerida harivaid
tegevusi ja töötubasid, et tõsta kaevurite teadlikkust.
Selle blogiga soovin seda
lugu jagada ka Eesti elanikega. Postitan blogisse lugusid, fotosid ja
videoklippe kohalikest oludest, kullakaevandamis protsessidest ja nende
tervise-, keskkonna- ja sotsiaalsetest mõjudest. Soovin, et tarbides kullast
tooteid, me mõtleksime, milline on nende toodete lugu ja päritolu. Meie ühiskondades
sümboliseerib kuld rikkust, armastust ja abielu, kuninglikkust, kõrgemat
staatust ühiskonnas, võitmist ja autasustamist. Siin, Ghanas ning paljudest
teistes maapõues kulda omavates riikides, on tegemist ööd ja päevad kestva
raske tööga, spetsiifiliste oskustega, eludega riskimisega ning imelise looduse
ohverdamisega. Hindame seda!
Pildil: rafineerimata kuld
„The
gold at the end of the rainbow is ultimate happiness, but the gold at the
bottom of the mine emerges from hell.“ -Peter
L. Bernstein (The History of an
Obsession)
Kuld on kohalikele
kogukondadele arenguvõimaluseks ja elatustaseme tõstjaks. Kullakaevandamise ja
rafineerimise protsessid omavad aga väga tugevaid negatiivseid keskkonna-,
tervise- ja sotsiaalseid mõjusid. Pea igaüks meist omab oma elus miskit
kullast. Olgu see siis ehe, hammas või kullast elektroonikaelement
nutitelefonis. Seetõttu on igaühe vastutus leevendada kulda ümbritsevaid
negatiivseid mõjusid ning teha õiglasemaid tarbimisotsuseid.
Järgmistes postitustes: Nn ressursside needusest (resource curse), kulla kaevandamise protsessidest, kulla rafineerimisest ja keskkonnamõjudest, sotsiaalsetest mõjudest, töötubadest jm.
In English.
Branding and marketing are widely used in developed countries to make sure, when consumers think about the brand they also think about the country of origin. We know where these goods are produced, acknowledge producers´ hard work and appreciate the luxury of today´s globalized world, where we can consume Apple products from USA, German cars or Swiss watches locally in our home countries.
But there are many products which origin and story is not as well-
known.
How often do we think about the true origin of our
morning coffee? Or the origin of our clothing. The engagement ring your husband
proposed to you with? Have you ever thought how this symbol of eternal love and
happiness reached you?
I am a 26 year old Estonian. I have a Master´s degree
in environmental economics and sustainable development. In cooperation with
Estonian Roundtable of Development Cooperation and Estonian Ministry of Foreign
Affairs I got an amazing opportunity to set out to the world to reflect on how
our actions and everyday habits affect other people's lives. I am living and
working in gold mining community in Ghana for 3 months. I am working in Health
and Development Association of Ghana. We are observing gold mining processes,
doing environmental and health research and organizing training and educational
activities for gold miners.
In this blog I would like to share stories, photos and
videos of the cycle of gold production, working conditions, environmental and
social impacts. My wish is that when
consuming gold products we would think about the truth behind the origin of
these products. To us gold is the symbol of wealth, love and happiness, royalty,
victory and honor. Here in Ghana and many other countries, it is continuous
hard work, advanced skills, risking lives and sacrificing their beautiful
nature. Let’s appreciate that!
Gold mining can be a great development opportunity for
local communities. But because of lack of awareness and finances, gold mining
activities always have tremendous negative impacts to local people´s health and
environment. Almost all of us have some gold in our lives, either a gold necklace,
dental filling or an electrical contact in our smartphone. Therefore it is responsibility
of us all to improve the issues and make fairer consumption decisions.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar